Isnin, April 19, 2010

THE END....

akhirnye...setelah berkurun..tamatlah proram matrikulasi aku...so blh la lepak sesuka ati kat umah...kalu nak tido pon da xyah kunci jam...blh bangun kul brape xkesah...heaven gler...kalu x,asik la tido 4 jam jer sehari...huhu sedih tau...xkire...cuti ni nak bantai tido puas2..... yeayyyyyyyy...........hmm tapi sebenarnye tengah takut tgu result...mati laa aku...dala paper kimia mase 2 suck habisan...aku manela tau paper 2 dulu baru paper 1.aku ingat paper 1..so aku lepak2 je la kan the day b4...rummate aku sumer sebuk menghafal n wat revision..aku da macam pelik cket pehal dorang ni gigih semacam je...paper 1 seharusnyer lah lepak n santai je kan...tapi aku tamau fikir panjang...siap tido awal lak 2...kul 10 malam da tido...memang giler...aku macam da terfikir nak tengok jadual exam 2 semula tapi aku fikir tengok sok jela...da nak tido ni..sok pagi nye biler bangun...tengok jadual...haaa kau...berderau darah...rupernyer paper 2 dulu sedangkan preparation 1 hape pon xwat...tros tangn menggigil2 n xblh tumpu da...adoiyaii...selamat bangun awal...dapatlah study sket...tapi aku rase kimia aku hancus ar....huhu dala aku minat kimia...adoyaii...kene pikir semula la pasni...huh....meh ar layan piccas...


FIRST DAY...





dihantar oleh mak n ayah...lepak2 n makan2 jap pas2 dorang balik....huhu...kene orientation week bagai...ni yang malas ni...being me,xsume program aku ikut...hoho...



malam lak ade perjumpaan expdt...dapat amanat summore...n jumpa kengkawan yag da lama xjumpa...(erks macam la lama sangat)


xsempat makan...hari first je aku ikut sampai malam orientation week...tengok...laz2 makan benda oily ni jer...lapar duhh...pas2 tobat tamau ikut sangat da...sampaikan fasi 2 pon tatau aku wujud kat blok 2...hoho so bler time dye kire orang,dorang xkan sedar aku ade coz dorang tatau pon aku wujud...seronokkk....nanti masuk u blh wat macam 2 lagi....

end of da day...kaki penat n lenguh...tido....

CLASSMATES......



ni kelas english sem 2....sem 2 nyer kelas english sangat2 bohsan...xhappening langsung...hmm...mula2 dulu aku kan budak hayat..pas2 minx tukar masuk fizik...so ni lah classmate aku...aku sangat2 takut memula coz aku dengar bebudak fizik sumer shortcircuit...aku ingatkan 2 sumer khabar angin...rupernyer indah khabar dari ruper...dorang bukan setakat short circuit...tapi dorang sumer retarded...huh ciann...aku sorang jer normal dalam kelas 2...



ni time english presentation...bohsan...projek berlambak2.....




dalam lab.....time ni boys tengah gler rambut tercacak...sampaikan donald trump pon wat rambut tercacak...tengok la rambut dye 2....zamani yang rambut ala ala klasik pon tamau kalah gak...sayang gler x amik pic rambut klasik dye dulu....



ni group lab aku...sebenarnyer 1 grup 2 orang jer...tapi sb kitorang semeja...so kitorang bahagi2 eksperiment...sepatutnyer setiap grup kene wat sume exprment...tapi kitorang malas...dala leceh sume experiment 2...kalu bahagi2,blh siap awal n balik awal...tapi kalu ckgu datang check,pandai2 ar wat2 sbuk...hehe...time ckgu iezram best...dye x amik port sangat...senang ktorang nak balik awal...tapi time miss ch'ng,hazabbb...terpaksa wat sumer...huhu
perlakuan x bersopan mereka di dalam lab....aiyookkkk kene tangkap basah....huhu...

DINNER...



dinner by unit dinamika....kesian budak hayat...xde dinner...sebenarnyer dinner kitorang pon xde sepatujtnyer...xde bajet..pengarah cakap la kan..aku tatau...tapi laz2 ade gak..2pon kene bayar cket...huhu...




baju...2dung n kain disponsor oleh my rummate..adahh...tankz adah..huhu..sape suh dye wat dinner mengejut...aku pon tatau nak pakai aper...baju pinjam..selamat duet....kasut aku pakai kasut sendiri...






dinner expdt..pakai baju n 2dung sendiri tapi kasut pinjam...dinner ni kene bayar lebih cket tapi coz sume bajet sendiri so dinner nye cam cikai cket...xdapat tajaan....




xtau knape kene wat muka pelik macam 2...huhu...

WING MATES VS RUMMATES.....



malas nak upload pic dorang bebanyak....rummate aku...adah,dayah n mun...sumer pelik2...
wing mate lak aku xrapat sangat ngan dorang..malas nak layan...


LAST DAYY.....







dua2 ni kelas kimia...tutorial n lab..ade lagi pic tapi aku da penat..nanti2 ar aku letak lagi...nak sambung tido...bye

Isnin, Januari 18, 2010

beri sangat sedap!!

bismillahirrahmanirrahim........

pejam celik pejam clik.....tinggal lagi brape ari jer cuti aku...mati laa...keje berlambak lambak xsiap...huhuuhu...migrain ni...xtau nak wat yang mane dulu...ayyyakkkk....kalu wat xtau je bleyh x?huhuhu....stress semakin hampir...dala...tamau fikir...hohoho...

sumer orang ade family rite...ade atuk,nenek,ayah,mak n berlambak2 lagi la pangkat sanak sedara...aku pon of coz la ade....INTRODUCING!!!!!..............
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-



MY ATUK N NENEK YANG CHUMEL2...HAHA XTAU NAPE NENEK KENE WAT MUKA KESIAN...CHUMEL SANGAT KAN?

haha..di pagi ahad yang hening n suam suam kuku...


ayah:aja...bangun cepat...
aku:xmau...xmau...awal sangat...

ayah:xmau suda...ayah nak balik umah nenek...kalu xmau bangun,duk umah sensorang...

aku:ayyaakkkk....xmau!!


huhuhu..jahat seyh main ugut2....so pagi ah
ad 2 kitorang 1 family terkedek kedek balik kg...sebelum 2 singgah sek muaz n sabiq jap..g melawat dorang..sabiq siap menayang gigi lagi kat aku...yela orang baru wat gigi...gigi dye kan cacat...hyper sangat mase kecik
...g panjat pokok...panjat pokok pandai tapi nak turun pokok cam bangang plak main terjun jer...laz2 gigi patah...tgal separuh...2 yang dari dulu dye senyum tutup mulut..malu...huhu padahal sape ntah nak tengok gigi dye...lantak lah...

sampai kat kg ayah kate dye bawak sauk ikan 2...suh aku g tangkap ikan...tapi penat aku cari lubuk ikan...xde pon...air pon xberkocak...konfem ikan xde...boring ah...panas plak 2...baik masuk umah tengok kartun sambil minum air sirap sejuk...lagi heaven...da petang2 cket aku teman mak n nenek g korek ubi kayu...hoho bertenaga gak aku...mak kate dye nak bawak ubi rebus g pejabat...ahhh layan kan je la...da petang kan...redup n nyaman jer...pas2 blh gak kalu nak kayuh beskal 2@3round.....


petang pas dapat ubi sebakul,kitorang pon balik umah...hohoho...malam 2 aku tunjuk ayah pic nenek n atuk yang aku tangkap...pas2 ayah cakap "aik!pic atuk n nenek je?amik r pic ayah"...bler aku da sedia nak amik dye plak cakap yang dye xsuka amik gambar...elehhh alasan sume 2....amik gak...
pic ayah yang shy2 cat





ni untuk sesape yang rindu aku...aku tampal pic bebanyak cket..hoho


Jumaat, Januari 15, 2010

aku memang cun

assalamualaikum....weyh jawab salam sumer...xjawab kang aku debik sorang2...hoho...suker2 je nak debik anak orang kan...anak orang utan pon xsuke kene debik tau...huhu...semalam abang demam...bukan semalam jer...dari semalam n semalam lagi...dala 2 aku sorang je kat umah..penat hokey nak jaga orang tua demam.jap jap kang nak itu la,ini la...huhuhu...pas2 pagi semalam dye da g klinik da...doc cuma bagi ubat jer...ntah maser bler dye g pon aku xtau..time 2 aku dok membuta lagi dalam bilik.pas2 dye balik 2 asik la berselubung...n time ayah ngan mak balik keje 2 dye macam da trok..ayah pon macam risau...bawak la g spital...memula aku macam xnak ikut..tapi bler fikir nanti aku tinggal sorang kat umah n xmakan lagi,aku pon cakap ar nak ikut...blh ar makan kat cafe spital nanti....cecepat aku mandi...1st time mandi dalam masa 5mint jer...haha 1st time nampak ayah risau btol...mak n ayah,dua dua nak masuk dalam bilik doc gak...haha..lawak gler aku tengok....tapi laz2 abang je blh masuk...kitorang pon terpakse ar tgu kat lua...lame gler hokey...dala aku lapar..cafew plak xbukak...spital 2 dari lua nampak besar...tapi sebenarnyer kecik jer...dye main magic kot...bagi ilusi palsu..@ntah2 sebab aku yang lapar sangat so nampak lain...ntahhh...malas nak fikir...



pas2 time aku tengah lepak2 kat krusi lua,aku nampak adee kete polis dari unit siasatan jenayah datang n tros masuk kat bilik kecemasan 2...aku ingat dye datang nak tangkap orang...rupernyer nak amik report dari anak orang besar johor gak la...kene belasah...eh budak 2 tinggal dekat2 gak ngan kawasan perumahan aku...macm mat rempit jer...memang gaya budak terok ar...bapak nyer plak gaya macam pak aji pelik cket...pakai kopiah bagai...aku dengar dye on fon speaking...so aku ingat dye orang singapore...rupe2nyer dye dulu manager british petroleum...patutlaa pon...tapi skang meniaga goreng pisang depan umah...dye kate boring pas pencen...ni sume bukan aku mengarut reka citer ek...ni bapak aku yang tanyer bapak budak 2...bse ar ayah aku kan busybody cket...anak beranak 2 memang nampak macam orang bse ar...dala datang spital pakai moto kapcai...dua2 xpakai helmet...2 kqalu polis tahan@ade polis yang nak cari duit lebih 2 memang saje cari pasal la kan....bapaknyer 2 memang india muslim asli...pening lak aku tengok dye bebual ngan ayah aku...ayah aku dala xfaham dye cakap ape...cakap macam pusing2...lawak gler....dye cakap orang yang pukul anak dye 2 xtau dye sape...hoho...lantak ko la pakcik...tapi memang ade gaya sombong cket ar...


dala...aku lapar....nak g buat kek...kalu jadi nanti aku jaja pic...bye

Rabu, Januari 13, 2010

all in 1(tajuk xde kene mengena...apetah aku fikir...kopi 3 in 1 kottt...ntah laa...nak fikir balik)

bismillahirrahmanirrahim................



aku da ade kat umah....adela dalam 2 3 hari gak aku da lepak umah tapi saje malas nak update blog lagi...busy sangattt...hoho...bukan per aku kan petani yang berjaya...sbuk la weyh jaga ladang aku...xmau ade makhluk perosak kacau...ehhh masyuk gler main permainan dalam facebook 2...asal celik mata je tetiap pagi pas solat subuh tros g bercucuk tanam dalam facebook...cafeworld pon aku main gak...tapi aku x into cafeworld sangat even duit dalam akaun cafe world lagi banyak dari dalam farmville...bse ar...aku kan kaya...korang cakap je nak ape....nak kete?traktor?umah banglo?sumer blh asalkan guna duit farmville@cafeworld...hohoho...masyuuukkkk gler...cuber ar...yoville,sorority life n lagi 1 game ape ntah yang ahli2 sihir 2 aku main gak tapi ntah hape2 ntah game nyer...aku x main sangat game2 canggih ni...aku kan berjiwa kekampungan cket...huhuhu...



eh result muet da dapatttt...tahniahhhhh la kepada diri aku...even lidah jawa pon aku bleyh gak skipping london...hoho...2 la korang slalu sangat ejek aku jawa...aku simpan dendam okeyh...... ahh tahniah untuk diri aku jer...xde de untuk kengkawan aku...gler kedekut sumer bler aku tanyer result jer sumer dok sesenyap konon2 da log out...padahala ku tau korang sumer dok sbuk maen game...alah aku tau dorang sumer lagi terer dari aku...hohoho....sempena ups yang baru berlalu masa 2,aku berazam nak study lebihh cket time kat umah....siap semangat bawak buku n notes berlambak2...dala naik bus...hampir patah2 bahu aku...tapiiiii...biler balik umah...roh pemalas da merasuk dalam badan plak...huh xdapat nak watpe daaaaa.....haaa ni yang aku hangin ni...tengah sesedap bercucuk tanam dalam farmville,tetibe plak terbukak page lain...sbuk btol ar facebook ni nak promote barang kemas bagai...dala nanti nak bukak farmville 2 semula memanjang je nk loading...nak tgu loading 2 pon makan masa berejam...huhu geram aku...


tengok 2,line pon da stat lembab....jap2 kang terputus.,..ni yang wat aku tensi ni....haisyh laaaa.....sabtu lepas,aku g berjogging ngan mak.....joging g kedai makan...nak sarapan...ayah x jogging..dye naik beskal...aku tanye nape mak,nape kitorang x naik basikal gak kan coz ade lagi 2 basikal kat umah...mak aku kate dye bleyh je naik basikal tapi dye kate coz aku xreti bawak basikal....so 2 yang dye ajak aku jogging je 2...perghhh syahduu gler aku dengar...aku tau ar aku ni cacat sket...penakut ngan mesin basuh,oven,alatan eletrik n xpandai memandu.....tapiiii setakat bawak beskal 2 apelah sangattt...time standard 3 aku da khatam memandu beskal okeyh....bukan setakat memandu secara berhemah je,cara2 wat wheelie pon aku tau okeyh...so kasik respekkk cket...ni menimbulkan rasa kesallll...hohoo...eh roti canai yang aku makan kat kedai 2 pon sedap gak..bleyh tahan ar....ade la bercirikan n mempunyai rasa roti canai...x macam roti canai yang jual kat cafe B...hari 1st dye bukak kedai 2 aku da excited da kan nak beli...alah budak matrik kalu benda baru sumer excited...bleyh jadi merusuh la gamak nyer kalu xdapat...so rase dye ok je...not bad la kan...aku tengok sampai kul 11 malam pon dye bukak kedai lagi...sok nyer aku pon macam rase macam nak makan lagi coz terliur tengok rummate aku makan ngan penoh berselera...malam 2 after habis kuliah,aku ngan kengkawan aku tros g kafe B...xtoleh kiri kanan daaa...siap order 2 keping lagiii ko....alah bebudak nak membesar memang makan banyak...memang pasang keyakinan penuh la kat masakan
n gaya tebaran mamat roti canai 2...even tempat nyer agak meloyakan gak la...dala 2 siap amik site bebetol depan booth roti canai 2...p;as2 bler da dapat jer roti canai nyer...kitorang tros ar makan...tetiber aku rasa macam pelik...so makan lagi skali..eh rasa berganda plak peliknyer...cuber makan lagi...mistik plak jadi nyer...rase dye masam okkk...roti canai 2 yang masam...bukan kuah kari 2...dala aku order roti telor...makin menambahkan keloyaan...yucks....membazir jer...sekeping pon x habis makan...buang cam gitu jer..xmau aku makan...buatnyer aku kene penyakit kaki,tangan n mulut kang macam ner...x ke haru jadinyer....isyhh x bermoral btol...kalu nak jual makanan,jangan la penaya pelanggan...student plak 2...dala kami ni menuntut ilmu,termasuk golongan yang berjihad...isykkk kesall sungguh...balik jer bilik,aku tanyer rum mate aku tentang rasa pelik roti 2...dye kater dye pon rase masam tapi dye bantai jer...hawau sungguhhh...iskk ade gak orang macam ni...pas2 sok n hari2 strosnyer aku tengok geraai roti canai 2 da tutup tros...xbernyawa langsung da coz kene boikot ngan bebudak ni...hohoho



haa hadiah ni aku dapat dari mirelle....mirelle bagi sempena besday aku...nama dye kepala besar junior...tapi sehari je aku guna kepala dye da cacat...kene sos keropok lekor time aku makan kat cafe B after balik kelas...dala kepala dye putih...cepat kotor...tengok 2 da kotor...geli aku...so aku xguna da...simpan wat kenangan....hoho...

Sabtu, Disember 26, 2009

huh susah btol












huhu 2 adelah habitat terkini seorang pelajar yang tengah sbuk study coz exam da nak dekat...xsempat nak wat segala2nyer..makan pon xsempat tau(cehhh gaya study je 24 jam kan)...
memang macam malas je nak makan skang ni...haa sebab skang kan tengah year end sale...so aku pon macam nak wat tawaran terhebat gak lah...sape rajin nak basuhkan baju aku????angkat tangan cepat...hohohoho...eh sejak2 hujan ni kan, semjut macam wat perkhemahan plak kat kawasan sekitar katil aku...memula belakang kepala katil 2 haa pas2 skang kat siling atas btol2 setentang ngan katil..aku sangat2 marah hokey!!!dala laluan utama dye kat atas katil aku..bayangkan ngan bawak makanan berlambak2 nyer...pas2 dala kaki dorang kotor...isyhhh geram btol aku...btol2 xhormat aku sebagai tuan rumah...pas2 kalu aku tengok kat dorang baru nak main nyorok2 ngan aku...2 yang aku geram nak kejar sumer...siap la korang...sebenarnyer memang ingat nak bawak da racun semut mase 2...dye macam biskut n manis kot n semut sumer suke...tapi bler dorang makan,dorang kan mati...2 efektif cket coz dorang kan bawak stok makanan balik ke sarang...so biar sumer keturunan dorang mati sumer...so xyah ar penat2 aku asik nak kene spary je...tensen aku macam ni...

dala lapar neyh....kat cafe ramai la plak umat manusia....pandai bebenor xbukak cafe kat tempat boys...so dorang berduyun2 ar datang sini...tensi aku jadi nyer...huhuhu...ni yang jd penyumbang kepada masalh berat badan aku ni kang....makan jap...bye

Rabu, Disember 23, 2009

xmau mandi

hoho da lama x bukak blog...sebab aku da ilang ingatan plak aku ade blog...huhubukak bukak je tadi aku trus kene heart attack..huh...terpakse g ijn plak...wat pembedahan jantung...hehe..nak tau knape?bukak2 je tadi aku tengok ade 487594 orang bukak blog aku selama aku x bukak ni...n ade 10 orang tengah online...terkejut beruk ar aku...sejak bler plak blog aku jadi popular n dikenali ramai kan...tapi aku xmau ar nak syok sendiri plak coz blog ni hanye tempat aku mengarut n merepek meraban.of coz la aku sorang yang bace kann...so aku rase ade error kat mane2 ntah kan....


eh baru aku sedar yang mgu depan aku da x bergelar golongan belasan....da masuk usia puluhan plak...hoh da tua???x lagi kottttt...lagi pon aku kan lahir akhir tahun...still muda lagi tau...sesaper panggil aku tua,memang nak kene flying kick ar...saje jer carik pasal kan..minggu ni krismas tapi aku xbalik umah ar kot...minggu lepas da balik kan...coz besday mak aku...so semangat neyh nak balik...da balik konfem ar x study kan... so minggu ni kene struggle n habiskan sume chapter yang da tetinggal mgu lepas...da nak UPS..xbley main2 ar...aku ade gak simpan hasrat nak g main teng teng atau main batu seremban seround tapi cancel ar...

upu da kene isi da tapi aku still xtau nak isi per...takut salah wat kepetusan ar..haa minggu lepas ade hari kerjaya kat matrik...berlambak u datang n bukak booth..pas2 aku tersangkut plak kat booth utem...aku dengar ar pakcik 2 goreng ayat kan...dye kater ngan pointer aku,dye bley trus luluskan aku masuk utem...aku ni da excited da...yela dengar ayat dapat masuk u,trus excited...bukan per aku takut nanti mane la tau aku xdapat g memane kan...xker haru...tapi kol kak aku dulu...cakap nak masuk utem..tros dye membebel...dye kate baik pilih yang ok cket....yelaaaa...nanti ar aku fikir....nak g mandi tapi shower room kat wing aku blackout plak...kalu aku xmandi malam ni agak2 ade orang perasan x?hehehe....

nak g cari ilham...byer

Selasa, Disember 01, 2009

ekstrem

aku kene ulser mulut hari ni...so xyah ar rerajin ajak aku bergosip@main kejar2@main batu seremban ker...aku xlarat...dala 2 ubat ulsernyer bley plak tetinggal kat cafe time aku makan tadi...haduyaiii ni yang malas nak wat marathon g cafe lg ni.....bler da balik matrik,aku xbley update blog slalu coz kang kak aku ingat aku xstudy...huhu dye slalu je pantau blog aku..nak wat cter terlampau pon xbleyh...xpe ar...aku kene tunjuk yang aku rajin study...manela tau dye terbukak ati nak belanja aku pape nanti kannnn...hehe...

duk kat libry ni memang menggigil ar...sejuk...ni yang aku malas study oversea ni...cuaca ekstrem...tapi kalu da rezki aku terima je...hoho...sempat laie 2 berangan...

dala..mau sambung bace paper...xmau berfoya foya...hoho...bye