Ahad, Mei 20, 2012

random tot

assalamualaikum frens n family.
2 minggu sebelum final exam.
kepala jadi buntu.
aku patut terus bergerak n kerah otak supaya trus berfikir.
tapi aku memilih untuk selesa berkubang di atas katil.
berselubung dengan comforter hijau dalam cuaca mendung dan nyaman.
hujan turun mencurah curah.
aku didalam comfort zone sendiri.
leka mengelamun dan berimaginasi sedangkn dunia diluar lincah bergerak meninggalkan aku.



Sabda Rasulullah SAW

“Dua nikmat daripada nikmat Allah S.W.T yang kebanyakan manusia tertipu padanya ialah; sihat dan masa lapang”(HR Bukhari)




benar.memang benar apa yang dikata.kalau waktu sbuk,padat,kita akan lebih pandai menyusun masa sesuai dengan jadual waktu.kalau banyak masa lapang,kita akan sentiasa menangguh kerja.bukan sebab xcukup masa.tapi sebab terlebih masa.
haiihhhhhh.

move on.aku jarang up status kat fb.kat twitter lagi lah jarang.
ntah.sebab aku takut orang stalk aku n tau aku tgh buat ape.ade kat mane.
psycho eh??tapi aku rasa org zaman moden ni lebih suka jaga tepi kain org.
memang dorang nampak xkisah pasal kita,tapi padahal,dorang lah yang gigih stalk page kita.
eh cam ngata diri sendiri je.haihhhh.
ok aku pon memang suka duduk diam2 n stalk je page org.
page yang menarik jela.yang jiwang2 n yang slalu emo sendiri tu aku malas lah nak stalk.
wat sakit jiwa je baca.kang xpasal2 aku yang tejangkit emo dgn dorang.
penyakit emo  ni boleh berjangkit.bahaya.
pastukan,aku ade fren ngan sorang senior ni.
fren kat fb lah.
n dye memang power lah bab study.
then dye suke up status.
pastu kalau tetibe dye tulis,"nice weather,study later,zzzzz.... ''
aku pon tejangkit same.
siap set in mind yang alah study jap lg jelah.
dye yg terer tu pon relax2 je.
bahayakan???bahayaaaa sgt.
kang kalau tetibe remove fren kang,dye perasan plak.
haihh.so no other choice,tepakse relax2 jugak.heeeeeeee.
tepakse??tepakse kate kooo.haaa....

trying to wear tudung yang labuh2.
xnak dah pakai tudung pendek2.
shawl,pashmina,labuh kan.fashion in style parallel with deen lah kan.
xmo dah pakai selendang2 yang pendek n jarang.
lama dah pon aku xpakai selendang2 yang jarang tu.rasa cam haihhhh.membazir je beli.
tapi skang dah xmembazir dah.
sebab dah ade inner tudung.yeayyyyy.
cover head as well as neck also.
major awesome.
memula pakai memang rasa panass.
yelah kene pakai scarf,inner neck,selendang plak.
panass sangat plus cuaca kat malaysia yang sangatlah berbahang bahang.
tapi lama2 dah biasa dah.
pastu rasa cam yeayyy xnampak neck segala sume.
dah blh dah pakai tudung bawal with confident.
xperlu nak risau jarang lah nipis lah.no more worries.
heeeee kepada rakan2 muslimah,go..goo...find ur inner neck.
tudung2 bawal anda sume tu bukannya tebal sangat.
plus lagi skang fesyen tudung bawal aidijuma rite?
hah bukannye tebal pon kain dye.nak pakai xsalah pon.
tapi cover dengan inner neck okeyh??
orang yang pandang pon xde lah sakit mata.
serious this awesome.




Rabu, Mei 16, 2012

test


2 minggu terakhir yang sangat menguji kemampuan bakal engineer.yeah.well said than done,engineer capable to   work in last minute.haiihhhh.test,lab test,presentation,thesis ulat,berlonggok longgok menunggu untuk disiapkan.setiap minit berharga tapi aku masih punye masa untuk download unrelated stuff,baca 9gag,facebooking.disebabkan xcukup masa,skang tepaksa catu masa makan.makan yang simple2 je.so that,masa yang dijimatkan tu dapat wat benda laen.owhh lapaaaaaa.

Jumaat, Mei 11, 2012

how to protect urself

Assalamualaikum.bertemu kembali selepas menyepikan diri berbulan bulan...err bertahun maybe..maaf(tersipu sipu malu sambil lap sawang kat blog).bukan xnak kembali bercerita.cuma kekangan waktu,keadaan yang x mengizinkan menuntut aku lebih tumpukan kepada priority...cehhh priority lah sgt.padahal ade je bloghop hari2.stalk orang sepanjang masa.

VERBAL BULLY..
Pernah dengar ape tu verbal bully?
haihh selama ni bila kite dengar case bully je,mesti dok terbayang org sepak terajang,pukul sume kan...
verbal bully is another type of bully and it can be just harmfull as physical bully but in different kind of ways lah kan.bila someone kene verbal bully,dye akan rasa depress n can lead to low self-esteem.verbal bully sangat bahaya sebab dye makan dalam.Kita xkan sedar seseorang tu kene verbal bully sbb benda ni xbg kesan luaran n effect nya makan masa bertahun untuk hilang.maybe blh menyebabkan dendam.orang yang kene bully selalu nye org yg lemah lah kan sebb pembuli xkan picking on someone stronger than them.of coz lah dye pilih orang yg lemah supaya dye blh rasa superior.so orang yg kene verbal bully ni slalunye xpandai nak lawan balik sebab mulut x selaser si pembuli.then,here i am.the rescuer!!muahahahaha.ni alat ciptaan bagi mengelakkan di verbal bully oleh orang yg sama.


spek ni akan dipakai oleh mangsa.slalunye si mangsa xkan tau bila nak kene buli.so sesiapa yg rasa diri dye lemah,silalah beli ciptaan aku ni.bingkai dye akan detect perubahan emosi si pemakai.bila emosi berubah,hormon juga berubah.aku bukan budak medic,so xtau hormon ape yg berkaitan but this bingkai can detect lah kan kalau emosi berubah,cnthnye tetibe depress.bile emosi berubah,automatically lens akan diactivekan.kat lens spek tu ade scanner yang akan scan perwatakan,gaya,personaliti n all the thing yg blh nampak lah kan.

then,the info will send to electrode translate signal.this device akan tukarkan imej tu kepada impulse yang akan dihantar ke otak,specifically to thalamus.thalamus akan analysis raw data n hantar impulse@output ke frontal lobe n straight keluar melalui percakapan.




secara mudahnye,alat ni berfungsi untuk detect emosi pemakai,scan diri pemangsa n cari point untuk melaser balik.electrode translate signal as well as thalamus akan decide nak melaser tahap keberape.


ok ni block diagram dye.after type ni baru sedar aku patut wat closed loop system.means kalau output yg dikeluarkan iaitu perkataan yang diluah kan x melaser sgt,dye akan improve n go to stage laser 2@3.ade 3 tahap je n tahap ke tiga ialah tahap maximum.muahahahahaha.ok ni hanyalah idea je plus sy budak baru blaja.banyak lg yang xlengkap n aku x fikir pon parameter ape yg perlu diambilkan kira untuk hasilkan ayat laser.SHUD IMPROVE.

yang terakhir:
Daripada Abu Hurairah diriwayatkan Nabi Muhammad SAW bersabda yang maksudnya: “Siapa beriman kepada Allah dan hari akhirat, maka hendaklah ia berkata yang baik atau ia diam.” (Hadis riwayat Imam Bukhari dan Muslim)





Dalam hadis lain, Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya: “Sesungguhnya Allah benci kepada orang yang jelik budi pekertinya serta kotor lidahnya.” (Hadis riwayat Imam Tirmidzi)

so kalau berdasarkan agama,alat ni haram dicipta sebab blh mengakibatkan permusuhan dan pergaduhan.again,aku blaja pon xhbs lg.xblaja engneering principle pon lg.heh.this is just rough idea n prototype pon xwujud lg.haihhh.
p/s:disebabkan dibuli,aku cipta alat ni.heeeee.loser.

Jumaat, Oktober 28, 2011

sakit hati..

hello...sejak akak,abang n adek aku sume tinggal jauh,da xde orang nak bawak aku g shopping.yela nak g naik ape.bus?memang x la kannn.naik bus pon gigil2.cane nak jd shopaholic ni kalau dalam sebulan pon xbeli pape.isyhhh gatal2 tangan ni tengok duet dalam purse.muahahah...baik sangat nak sedekah kat org.jd,resolusi nye,beli online je....senang.xhabis duet untuk transport.pastu blh pilih sambil goyang kaki atas katil.heavennn.....


tgk,tgk,dapat hadiahhhh..haa pastu kalau beli online,biler bungkusan sampai,feeling2 dapat hadiah tu menebal.padahal xde orang pon nak bg ko hadiah.sendiri beli,sendiri happy.giler loser.





ini diaaaa.....aku beli time 11 oktober 2011 tapi baru dapat hari ni 28 oktober 2011..siott ar orang tu.geram aku.dye blh hold aku punyer.dye bg orang laen dulu sebab dye kate stok da habes.tengah bulan sebelas nanti baru dapat.cissss.memang x la kannnn.kalau tengah bulan 11 baru sampai kat dye,of cos akhir bulan 11 baru aku dapat,xpon awl disember.da cam bagi hadiah untuk besday sendiri lak.hangin la aku.pas ngamuk2 n marah orang tu (ok marah dalam email memang berani),dye kate nak anta 25/10.ku xnak,aku kate da bg banyak mase kat dye tapi lembab ngalahkan siput babi,aku kate nak on monday,24/10 sebab time aku marah tu hari ahad,23/10.pas da kene lecture ngan aku tentang kastemer service,baru nak ketar lutut.petang ahad tu jugak dye anta.tu pon lembab nak dapat ke tangan aku.marah niii.pastu aku ingat kan benda nye besar sangat sebab aku tgk kat website dye,nampak cam besar.

nampak yummy,dalam website dye

also from website

website gak


ni yang dari website dye,sekali sampaii,halussss jeee.dala aku ade pilih design yang sama.sebab banyak da habes stok plus aku kan nak cepat.so redha jela tapi memang x worth ngan duet yang kua la kann.hampeh.dala bad costumer service,blh dye kate aku xblh la bising2 sebab dorang pon penat,ade 700 order.HELLO,aku da tgu nearly 2weeks for u to inform me bout the delay pastu ko nak aku simpati?sape suh ko amik 700 order kalau da tau xcukup staff n xde stok.in the end,ko gak yang untung sebab banyak order.pastu nak salah2kan aku lak.sungguh xfaham




tengokk,betapa kecik nye benda nii..oh lupe nak gtau,ni lipgloss cupcake.even aku cam benci lipgloss sebab dye cam sticky2 cket,pastu kalau pakai rase bibir melekit n kalau makan biskut ke hape nanti habuk melekat kat bibir,tapi sebab gambar kat website dye sume comel2.i cant resist.tapi last2 ko dapat yang buruk gak sebab da habes stok.oke take note.xkan beli kat website ni da.huh.nak g solat jumaat.bye

Rabu, Oktober 26, 2011

AJK MAKANAN




helloo....
disebabkan da stat sem n aku x join pape aktiviti kolej,so terpakse la rajinkan diri join aktiviti kelab.kang xdpt dok kolej ni lagi,haaa time tu baru nak nangis.so terpakse memaksekan diri join aktiviti ni sebagai AJK MAKANAN.aku setuju jd ajk makanan sebab dalam tentatif,hr jumaat je kene masak untuk peserta,sabtu n ahad diorang masak sendiri.so aku fikir,y not kan.g sana untuk seronok2.manusia merancang tapi perancangan ALLAH lagi hebat.memanjang je hujan kat sana,kayu api pon basah.last2 kitorang terpakse memerah keringat masak untuk 70++ peserta.hah amikla kau.menangis xberlagu.ajk makanan 3org je.tambah mt 4 orang.penat woooo.dala memula sampai semua kalut.tempat memasak sangattttttttttttt jauh dari tempat amik air.dala xde tempat proper.just memasak bawah pokok je.dalam kegelapan!memula tu ok lagi sebab kalau gelap blh suluh,pastu keluar la plak gerombolan semut n nyamuk nakal serang kitorang.perit nak memsak.pas d abes masak,peserta,fasi n mt sume rakus makan.tinggal kitorang ajk makann xdpt makan pape.terpakse masak lg.wuwuwuwu.daifffff.sok nye plak,time tengah basuh beras,sorg ajk makanan terjatuh n injured.ngeri....xsanggup nak tengok.n dye tesingkir.dapat balik kolej awal.walllaweyhhhh.seronok gler..nak ikut balik gakkk.tapi kalau nak balik awal,kene injuredkan diri dulu,xsanggup ah.errrr...kalau wat2 sawan diterima x??ok.lame..tau da.tinggal la 2org je ajk makanan terkontang kanting.haaa amik la kau tgk patah ke x pinggang masak dalam keadaan xproper.

SARDIN YANG DIMASAK LAST MINUTE.TU JE YANG ADE UNTUK KITORANG YANG KEPENATAN MEMASAK NIII.SEDIHHH WOOO

                            
tengah wat supper untuk diorang.pindah tempat akibat diserang oleh gerombolan semut yg extra besar.dala time memasak tu bebudak laki sbuk kerumun pastu bg komen.sambil bg komen tu  mulut xhenti mengunyah.konon xsedap tapi makan bertambah tambah gak.cehhh...propa je sume tu

da macam makcik-makcik rewang kat kampung.sambil masak sambil bertukar tukar cerita a.k.a mengumpat.sakit hati tgk sliper pink tu.baru beli.baru pakai 2kali je pastu tapak da haus n terkopek kopek.cisss membazir je.terpakse pakai kasut sukan g kelas.

ajk2 n mt.

GIGIHHHHH.feeling-feeling sauna sket sebab senduk nasi panas.wap naik ke muka.well bse ar.positive thinking.padahal penat ya rabbi.

memasak ngan che' da.hari last.aku xsempt makan yg masakan last tu.cehhh padahal masak sambal ntah rase pape je.kitorang pakai masuk je pape bahan yang tinggal.sebab malas nak bawak balik.

da penat masak untuk diorang.masak la korang sendiri.
malam time dorang wat aktiviti.antara masa2 yang aku sempat merayap tengok aktiviti dorang.kalau x,asik la terperuk ngan tong gas,periuk n etc.

the rest.penattttt.

Err to tell the truth,aku xde la enjoy sangat program ni sebab penat berbakul bakul jd ajk makanan yg keje nye asik la kene memasak.kene kerah seluruh kudrat woooo...pastu memacam benda jadikan.so penatnye lain macam cket.eh sebenarnye aku update blog ni pon sebab rehat jap.penat tgk litar yg mengarut ngarut.maybe sebab aku xstudy habes lagi.heeee.tata.lusa ade quiz.xblh nak berfoya-foya sangat la.Ohh lupe nak cakap.pic sume bukan aku amik.curik dari fb mfaz hunter rasenye..heee

Rabu, Oktober 12, 2011

classy

hello..hello.awat skang susah bebeno nak upload pic??da xfaham dengan blogger.susah sangat.isyhhh.baru habis kelas td.sangat bosan.sebab xfaham pon ape prof tu cakap.dye mumbling.xdpt tangkap even dye bg banyak input pon tp kitorang yg kat belakng ni xdengar sangat.yg duk depan pon xdengar.sume pon muka tension je.yella test da nak dekat tp blaja 1 hape pon xfaham.terpakse blaja sendiri.huuuu..last2 sebab da bosan sangat kelas 2jam tp xfaham,so kami main camera..yeayyyy...seronokkk..




tgk...tgkk....botol air aku..nampak x???botol air aku paling comel.slalu gaduh ngan jana.dye perasan botol air dye comel.pastu suke tuduh aku curi botol dye...cisss..xde maknenye aku nak curi


kelas xproper n super sejuk..gigil-gigil..da pakai sweater pon tapi ketar2.ni kelas 1st,blh diterima akal lg sebab dye sediakan makanan..well...sape xsuke makanan free kan??


ni kelas tadi...extra bosan sebab xde makanan..perut lapar bunyi2 lak tu..memang x concentrate ar kan..


errr skang pukul 5 tapi  aku xtdo lg...unknown disease..penyakit sebab dok sorang.dulu kalau ade roomate,roomate tido,aku pon tido..heaven...aisyyyhhhh...tapi apedehal..sok free...blh bantai tido..heeeee

Selasa, Oktober 11, 2011

open

assalamualaikum....fuhhh lama xtulis kat belog..
aku privatekan blog ni ai tu..atas sebab2 tertentu...err sebab aku rs macam ade org stalk aku n rasa sangat xselesa plus annoying.tu yg terpakse wat private...da habis pon cuti 4 bulan n da sebulan stat sem baru.macam2 rasa ade...pastu skang macam da xgiler kamera sangat.pic pon sket...xde mud lak nak wat entry kalau xde gambar...n skang ade artis kat kelas aku...artis syok sendiri..like la page dye kat fb..naimah howt...muahahaha....ok nak tido sebab malam ni ade kels.till we meet again.bubbye