assalamualaikum....
huh...huh....aku menjelma kembali...skang ni cam busy cket ar...bukan busy cket...busy banyak...heee....so 2 yg malas nak update blog 2....nak tau fakta x?orang yang rajin update blog ni sebenarnye adelah golongan yg xde life....yela sebab real life dorang cam boring kan...so terpaksela hidup didunia maya je...(wahhh matikla sendiri malas update blog pas2 tuduh orang xde life).....heee sila jangan marah aku....ni akak aku yg cakap kat aku...so untuk tunjukkan aku ni cool,xyah la update blog lama sket....sesiape yg rindu aku 2,sila2 la kol aku ye...msg xkan dilayan...sekian...
k sebab sok lusa da nak ramadhan,aku,dengan bangga nye mengucapkan :
"SELAMAT MEMERIAHKAN BULAN RAMADHAN"
kepada semua muslin dan muslimat di setiap pelusuk dunia...heee...kat sini pon aura2 ramadhan da semakin terasa...malam ni kat masjid siap wat majlis iftar sebelum ramadhan n plus ade ceramah gak...tapi aku dapat msg 2 lambat...time aku da order makanan kat cafe baru dapat msg...iskkkk....kalu x,da blh jimat duet...g makan kat masjid je...adoiiyaaiiii...xpe2....
kelas aku kat cni 4 hari je....so officially nye aku cuti jumaat,sabtu n ahad...giler lepak kan?sila la jeles......dala 2 umah dekat je...tetiap mgu aku balik...yela kalu duk cni abes duet makan...baik balik umah...penjimatan berganda...skang tengah ekonomi gawat...so jangan membazir...sila la ikut tips aku....ala time2 ni la pon aku nak balik umah tetiap mgu...dari kecik da skola jauh...ni baru nak merasa balik tetiap mgu...memang heaven woooo...aku pon da xbasuh baju pakai tangan.....bawak balik umah je....heeeeeee.....
isyhhh blogger ni wat hal lak time aku tengah rajin nak update blog ni...saje je kan...ni yang nak marah nii...geram btol...
jap nak try publish lagi skali..
Jumaat, Julai 02, 2010
back to school
assalamualaikum.....
ape khabar sume...weee aku da nak masuk skola semula....
agak excited cket coz selama ni asik sekola jauh2 je....so skang sekola dekat...sebelah umah...blh balik tetiap ari...haha...cehhh bajet gler...masuk sekola pon nak excited kan..
barang xpack lagi...bawak lite2 jela....xyah da usung 1 umah...heee....
ORIENTASI....
bohsan duhh...isyhhh...da xleh lari2 da...kang jadi lone ranger lak....terpakse ikut je semua program...huhu...sedih...dala...mau kemas barang
"KERANA TUHAN UNTUK MANUSIA"
ape khabar sume...weee aku da nak masuk skola semula....
agak excited cket coz selama ni asik sekola jauh2 je....so skang sekola dekat...sebelah umah...blh balik tetiap ari...haha...cehhh bajet gler...masuk sekola pon nak excited kan..
barang xpack lagi...bawak lite2 jela....xyah da usung 1 umah...heee....
ORIENTASI....
bohsan duhh...isyhhh...da xleh lari2 da...kang jadi lone ranger lak....terpakse ikut je semua program...huhu...sedih...dala...mau kemas barang
"KERANA TUHAN UNTUK MANUSIA"
Label:
sekola
Khamis, Jun 17, 2010
cutie pie yg lazat kot
wohhooo lama gler xupdate...jangan risau...aku idup lagi
alah idup sebagai penganggur memang bosan...bangun tido,makan,online,tido semula,makan,online...2 jela..pathetic bukan?memang xde life yg seronok tapi aku njoy..hargai masa lapang sebelum masa sempit rite...hehe...so ade sesape yg rindu aku ke?2 aku nampak ade yg angguk angguk...jangan tipu...issyhhh.....meh cni aku nak tampal gambar lagi.....sebulan aku senyap xkan la keje aku asik makan n tido je kan....ade gak aku wat aktiviti berfaedah yg lain...hoho...dala...mau wat pengumuman....
INTRODUCING.......OUR NEW FAMILY MEMBER.....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
alah idup sebagai penganggur memang bosan...bangun tido,makan,online,tido semula,makan,online...2 jela..pathetic bukan?memang xde life yg seronok tapi aku njoy..hargai masa lapang sebelum masa sempit rite...hehe...so ade sesape yg rindu aku ke?2 aku nampak ade yg angguk angguk...jangan tipu...issyhhh.....meh cni aku nak tampal gambar lagi.....sebulan aku senyap xkan la keje aku asik makan n tido je kan....ade gak aku wat aktiviti berfaedah yg lain...hoho...dala...mau wat pengumuman....
INTRODUCING.......OUR NEW FAMILY MEMBER.....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
eks alamak...bukan yg ni...isyhhh silap masuk gambar lak...hehe....jap jap...upload semula....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ini dia...si kecik comel berkulit mulus....hoho...suka tido.....mgu lepas ktorang 1 family g terengganu...percutian bajet....x g jalan2 pon..hoh...sedih...g melawat si kecik ni...anak abang aku...anak kak ipar aku...cucu kepada mak aku...n also cucu kepada ayah aku...anak sedara akak aku...ekss...kire anak sedara aku gak la...hehe....panjang lebarf x?da dapat bayangkan salasilah nye?
nama cutie pie ni NUR IZZAH MUSTABSYIRAH.....sila jangan merungut nama nye pnjang coz 2 mak ayah dye yg bagi...aku pon xpaham....bg nama panjang laz2 panggil pendek je...baik la letak nama pendek tros...tapi nama aku hajar....eks pehal ni...tetibe lak...ok people...move on...hoho..
di pangkuan atuk n nenek...lawak ar ayah aku pakai kopiah senget macam dalam cter pendekar bujang lapok 2...haha...pegang cucu pon takut2....dye comel je duk kat mak aku...baby ni diam je...aku xdengar pon suara dye...bukak mata pon malas...selamat la dye x berjangkit penyakit sawan nangis dari kak aku...kak aku 2 dulu ade sawan nangis...asik la melalak...suara dala nyaring...budak ni lembut je...macam aku mase kecik2...hoho...skang pon aku kecik gak...
si kecik comel...kecik2 da pandai posing...baguss....asah bakat dari kecik tau...mmmuaahhhxxx...
kitorang belikan dye mainan...xsangak dye kecik sangat n malas main....laz2 mainan dye dibolot oleh makhluk ini......
dari aku kua kete dye da tengok mainan 2...huhu...terpakse bg dye...dye bolot sume...sian baby....xpe nanti da besar cket,kite beli mainan yg thrill2 ek...jangan takut pada mesin basuh tau...
tengok jari dye yg panjang 2...super cute tau...cutie pie...nyummm....
dala auntie...saya suda penat berposing...saya bukan artis tau...uwwwaaaa........
alamak...dye suda ngamuk...mau tido....cian dye...suka tido...tapi 2 memang genetik yg mengalir kan...hehe.....
ok...ok...cutie pie blh tido skang.....zzzzzzz.........
Label:
baby...new family
Isnin, Mei 17, 2010
alhamdulillah
sangat2 lega....even x sehebat mane pon tapi mampu membuat ku tidur lena...lalala~~
Label:
hidup
Isnin, Mei 10, 2010
moooo..moooo

tengok2 header n footer kat firefox aku da bertukar...moo..moooo...gambar lembu senget n muka nak tido...tapi cam chumel jer...
aku memang buta IT cket...ntah aku rase macam benda ni da lama jer...kat laptop kak aku pon da tukar kot tapi aku malas nak tanyer coz kang nampak macam bodoh sangat lak tanyer...even bodoh pon kene cover2 cket...hoho...laz2 baru la aku tau macam ne...hehe....
hmmm sape yang agak buta IT cket macam aku n x cube lagi benda ni,cube ar...chumelll woooo..ade macam2 design..sila picit di sini.....
Label:
entry bohsan
Sabtu, Mei 08, 2010
panas nyerrr
cuti ni aku xkeje..aku duk umah saje goyang kaki...hoho....lagipon bapak aku xbagi..dye kate cuti jap je...so sape nak melawatb aku,silakan datang ke rumah aku...anda dialu2 kan..sila bawa buah tangan sekali.....tapi aku macam da boring lak duk umah...makan tido makan tido tapi badan xnaik gak...aku rase aku kene start amalkan diet tinggi carbo n fat laa..aku bace kat blog orang lain...dye amalkan makan whipped cream 4 cawan tetiap ari...aku tengok dye kurus lagi terok...macam aneroksia kot...tulang lutut tersembul kua...tulang macam ranting kayu jer aku tengok....pas2 dye cakap kepala diri dye macam lollipop...kepala besar tapi badan rangka.......isssyyhhh sebelum aku jadi macam 2,baik aku usaha tambah berat badan skang...harus ke aku malakan makan whipped cream 4 cawan setiap ari?adoiyai fenin kepala...lagipon memang ukur lilit kepala aku macam besar sket dari badan tapi tamau ar jadi macam lollipop....issyyhhh tamau...tamau...dalah...malas fikir..nanti aku kene insomnia lak...(eks ade kene mengena ke?)
weekend ari 2 sumer orang balik umah...so abang aku belanja makan...hoho..best...bestt...makanan sedapp...hehe..aku suka makan..aku suka makan banyak kali bukan makan berlambak tapi sekali jer...mak aku pon pelik aku banyak makan tapi kurus...nak kate aku aktif...hmmm tido jer ade laa...dulu rummate aku rajin main basketball...aku lak rajin jer temankan dorang...xmain pon...aku datang bawak newspaper n duk tepi court senyap2...bace sokabar...aku pon xtau samade aku takut peluh@takut penat....n yeah aku memang xreti main badminton...memang sumeorang rase badminton 2 senang n kacang je nak main tapi aku xreti...chess pon aku xreti main...family aku sume kutuk aku xpandai maen beskal...aku pandai la bawak beskal...cume aku malas je...n yeah aku xrase aku pelik..aku cume unique...aku suke sembunyikan kebolehan aku....haha...macam ye je....ntah.tapi aku memang xreti menyanyi n menari...coz kat sek aku dulu xde syllabus 2...poco2 n senam seni sume 2 xde kat sek aku dulu...so ble masuk matrik aku macam pelik...sebab benda 2 macam basic...sume orang tau buat....pas2 bile ade persembahan atas stage,mesti ade yang menjerit2 n tepuk maha kuat...aku macam janggal gak memula...dorang ni apekehal...ni bukan konsert...tapi laz2 aku lali...mungkin sepanjang proses tumbesaran dorang,dorang da biase lalui benda macam 2...tapi aku x....so sampai skang aku keras...xreti menari...rummate aku taun ni aku tengok sume badan liuk lentuk menari...eks anak muda zaman skang memang mencabar...kene blaja macam2 kemahiran...dala...baik aku blaja maen chess je...eh aku terer maen dam aji...nak lawan???
hoho...dala...layan gambar

akak n abang aku..aku xde adek pompuan...sape yang cakap ni adek aku,memang aku lempang sedas

ni kak aku n aku adek...hoho...tapi aku tau dye lagi pendek n muka budak2...but who cares....we were blessed with loving family n beautiful face...hukhuk

adek aku...dye rajin makan kacang panjang...sebab 2 panjang badan dye...xpercaya?sila ukur diameter badan dye...aku malas...ukur sendiri

variasi ukur lilit pinggang

tarraaaa...adek aku yang suka kentut

variasi ukur lilit pinggang n ketinggian....yang tinggi pangkat mendominasi segalanya...hohooo...
eh aku 7 beradek...ade 2 lagi xmasukk
pas beli makanna,kitorang g bazar karat...adek aku kate dinamakan bazar karat coz macam kat barat kan ade garage sale...so ble dimelayukan jadi bazar karat...ntah ye ntah x....ntah2 sebab barang kat sana sume karat2...aku tengok sume macam barang ccuri jerr...ntahh...tapi ade gak baju2 n kasut crocs...macam imitation punyer laaa.....

kak aku belanja ni...yey....3 keping rm10 tapi kitorang tawar dapat 4 keping rm10...tapi sebab banyak yang xcantik,kitorang beli 2 keping jer...huhuhu

da tampal...hasil penat lelah aku

meja 2 nampak senget cket...tapi aku xkesah...sebab mata aku berseni...aku mampu memandang secara 3d...tapi kalu korang kurang seni dari aku,sila abaikan......aku tampal kat dinding bilik...x ngadap kiblat...mak aku kater pic 2 macam orang hindu...tapi aku xkesah...aku sukee....sebab 2 kucing......eh dalah...panas sangat ni...badan aku berlengas...aku nak mandi....assalamualaikum
weekend ari 2 sumer orang balik umah...so abang aku belanja makan...hoho..best...bestt...makanan sedapp...hehe..aku suka makan..aku suka makan banyak kali bukan makan berlambak tapi sekali jer...mak aku pon pelik aku banyak makan tapi kurus...nak kate aku aktif...hmmm tido jer ade laa...dulu rummate aku rajin main basketball...aku lak rajin jer temankan dorang...xmain pon...aku datang bawak newspaper n duk tepi court senyap2...bace sokabar...aku pon xtau samade aku takut peluh@takut penat....n yeah aku memang xreti main badminton...memang sumeorang rase badminton 2 senang n kacang je nak main tapi aku xreti...chess pon aku xreti main...family aku sume kutuk aku xpandai maen beskal...aku pandai la bawak beskal...cume aku malas je...n yeah aku xrase aku pelik..aku cume unique...aku suke sembunyikan kebolehan aku....haha...macam ye je....ntah.tapi aku memang xreti menyanyi n menari...coz kat sek aku dulu xde syllabus 2...poco2 n senam seni sume 2 xde kat sek aku dulu...so ble masuk matrik aku macam pelik...sebab benda 2 macam basic...sume orang tau buat....pas2 bile ade persembahan atas stage,mesti ade yang menjerit2 n tepuk maha kuat...aku macam janggal gak memula...dorang ni apekehal...ni bukan konsert...tapi laz2 aku lali...mungkin sepanjang proses tumbesaran dorang,dorang da biase lalui benda macam 2...tapi aku x....so sampai skang aku keras...xreti menari...rummate aku taun ni aku tengok sume badan liuk lentuk menari...eks anak muda zaman skang memang mencabar...kene blaja macam2 kemahiran...dala...baik aku blaja maen chess je...eh aku terer maen dam aji...nak lawan???
hoho...dala...layan gambar

akak n abang aku..aku xde adek pompuan...sape yang cakap ni adek aku,memang aku lempang sedas

ni kak aku n aku adek...hoho...tapi aku tau dye lagi pendek n muka budak2...but who cares....we were blessed with loving family n beautiful face...hukhuk

adek aku...dye rajin makan kacang panjang...sebab 2 panjang badan dye...xpercaya?sila ukur diameter badan dye...aku malas...ukur sendiri

variasi ukur lilit pinggang

tarraaaa...adek aku yang suka kentut

variasi ukur lilit pinggang n ketinggian....yang tinggi pangkat mendominasi segalanya...hohooo...
eh aku 7 beradek...ade 2 lagi xmasukk
pas beli makanna,kitorang g bazar karat...adek aku kate dinamakan bazar karat coz macam kat barat kan ade garage sale...so ble dimelayukan jadi bazar karat...ntah ye ntah x....ntah2 sebab barang kat sana sume karat2...aku tengok sume macam barang ccuri jerr...ntahh...tapi ade gak baju2 n kasut crocs...macam imitation punyer laaa.....

kak aku belanja ni...yey....3 keping rm10 tapi kitorang tawar dapat 4 keping rm10...tapi sebab banyak yang xcantik,kitorang beli 2 keping jer...huhuhu

da tampal...hasil penat lelah aku

meja 2 nampak senget cket...tapi aku xkesah...sebab mata aku berseni...aku mampu memandang secara 3d...tapi kalu korang kurang seni dari aku,sila abaikan......aku tampal kat dinding bilik...x ngadap kiblat...mak aku kater pic 2 macam orang hindu...tapi aku xkesah...aku sukee....sebab 2 kucing......eh dalah...panas sangat ni...badan aku berlengas...aku nak mandi....assalamualaikum
Selasa, April 20, 2010
hobby
..
hmm..kotak merah menari nari...huhu....balik rumah...penat...tiber tiber ternampak kotak merah itu...owhh...sangat cantik...kotak itu seolah2 memanggil....alamak pe isi nyer ek...mau tengok...mau tengok..

walllaaahhh...ade orang tinggal kan kasut kat umah..baru lagi...cam cantek jer ni...emm lagipon sabtu ni kan ade interview...mau pakai la kasut ni...yela tuan nyer pon da xnak kan...sape suh tinggalkan kat umah...hohohoho...seronoknyer...jimat duet...xyah beli kasut baru......mmmmmuaaahhhx!!!tq ye tuan kasut...hehehe....
buat mase ni xrase boring lagi duk umah...perkembangan memberansangkan...tido pon cukup...rase macam ade banyak benda nak wat tapi xsempat jer...isyhhh....isyyyhhh...ade mase seminggu je ni...kang x cukup mase lak....so aktiviti pertama di hari pertama lepak umah sensorang ialah......
-
-
-
-
MENJAHIT.......hoho...nape?xpercaya?btol...jahit beads....manik ek?yela kot....senang jer...mase 2 beli cket jer coz xsure lagi nanti habis jahit ker x.....tapi biler da cuber,rase macam sumer baju nak ade bendalah 2....hm...nanti ade masa nak beli banyak2 lagi n yang besar2 punyer...kat kedai 2 ade yang sederhana besar je...xbesar sangat...kalu jahit n pakai pon orang macam xnampak sangat...iissyyhhhh kene beli yang btol2 besar ni...biar bersinar2 kalu kene matahari...
tengokk...memula xde....

pas2 ade....

xde.....

n ade...hohoho...kreatif x aku?kalu sape yang xnampak 2 memang ahh...memang otak dorang xkreatif...hohoho....tengok 2...kecik jer kan...harus beli yang besar2 lagi.....issyhhhh ni yang semangat menjahit datang nih....
someone said to my mom:
ntah:anak u brape orang yang pompuan??
mom:em 3 orang...
ntah:ooo.... 3 orang...sume xkahwin lagi?anak i 2 orang pompuan...sumer da kahwin...yang sorang umur 20 da kahwin...yang lagi sorang umur 18 da ade orang pinang....
n dye siap tanyer kakak ku ade x pakwe...WHATTHEFUNNNNN la auntie.....lantak ko la anak ko nak kahwin awal pon tapi even nak kahwin awal pon biar la berpelajaran cket kan...xmau ar blaja sekerat jalan n pas2 menggatal nak kahwin...beauty must come with brain rite....package...
siap mau sindir2 my mom n my sis macam kitorang ni xlaku sangat.....
huh...please lah....otak macam gula2 kapas...nampak jer besar tapi kosong...nampak menarik tapi boleh memudaratkan...pelik lah dengan this kind of people punyer mentaliti....ntah datang dari zaman mane haku pon xtau.....dye ingat kalu da kahwin awal kire anak dye da laku...eh orang zaman skang kejar pelajaran ok...blaja dulu...thats why kitorang x kahwin sebab kitorang kemaruk terhadap ilmu n bukan kemaruk nak berlaki....huh...geram nih....dala xde adab...da datang umah orang siap sindir2 bagai...my parents siap beria sambut tetamu...penat nih wat preparation sumer...aku rase orang macam ni memang xpatut dapat layanan baik...my sis pon memang malas sangat nak layan kalu dorang datang umah...menyusahkan jer...dorang ni kire macam family kitorang gak tapi ntah...xsuke banyak kat orang macam nih....

walllaaahhh...ade orang tinggal kan kasut kat umah..baru lagi...cam cantek jer ni...emm lagipon sabtu ni kan ade interview...mau pakai la kasut ni...yela tuan nyer pon da xnak kan...sape suh tinggalkan kat umah...hohohoho...seronoknyer...jimat duet...xyah beli kasut baru......mmmmmuaaahhhx!!!tq ye tuan kasut...hehehe....
buat mase ni xrase boring lagi duk umah...perkembangan memberansangkan...tido pon cukup...rase macam ade banyak benda nak wat tapi xsempat jer...isyhhh....isyyyhhh...ade mase seminggu je ni...kang x cukup mase lak....so aktiviti pertama di hari pertama lepak umah sensorang ialah......
-
-
-
-
MENJAHIT.......hoho...nape?xpercaya?btol...jahit beads....manik ek?yela kot....senang jer...mase 2 beli cket jer coz xsure lagi nanti habis jahit ker x.....tapi biler da cuber,rase macam sumer baju nak ade bendalah 2....hm...nanti ade masa nak beli banyak2 lagi n yang besar2 punyer...kat kedai 2 ade yang sederhana besar je...xbesar sangat...kalu jahit n pakai pon orang macam xnampak sangat...iissyyhhhh kene beli yang btol2 besar ni...biar bersinar2 kalu kene matahari...
tengokk...memula xde....

pas2 ade....

xde.....

n ade...hohoho...kreatif x aku?kalu sape yang xnampak 2 memang ahh...memang otak dorang xkreatif...hohoho....tengok 2...kecik jer kan...harus beli yang besar2 lagi.....issyhhhh ni yang semangat menjahit datang nih....
someone said to my mom:
ntah:anak u brape orang yang pompuan??
mom:em 3 orang...
ntah:ooo.... 3 orang...sume xkahwin lagi?anak i 2 orang pompuan...sumer da kahwin...yang sorang umur 20 da kahwin...yang lagi sorang umur 18 da ade orang pinang....
n dye siap tanyer kakak ku ade x pakwe...WHATTHEFUNNNNN la auntie.....lantak ko la anak ko nak kahwin awal pon tapi even nak kahwin awal pon biar la berpelajaran cket kan...xmau ar blaja sekerat jalan n pas2 menggatal nak kahwin...beauty must come with brain rite....package...
siap mau sindir2 my mom n my sis macam kitorang ni xlaku sangat.....
huh...please lah....otak macam gula2 kapas...nampak jer besar tapi kosong...nampak menarik tapi boleh memudaratkan...pelik lah dengan this kind of people punyer mentaliti....ntah datang dari zaman mane haku pon xtau.....dye ingat kalu da kahwin awal kire anak dye da laku...eh orang zaman skang kejar pelajaran ok...blaja dulu...thats why kitorang x kahwin sebab kitorang kemaruk terhadap ilmu n bukan kemaruk nak berlaki....huh...geram nih....dala xde adab...da datang umah orang siap sindir2 bagai...my parents siap beria sambut tetamu...penat nih wat preparation sumer...aku rase orang macam ni memang xpatut dapat layanan baik...my sis pon memang malas sangat nak layan kalu dorang datang umah...menyusahkan jer...dorang ni kire macam family kitorang gak tapi ntah...xsuke banyak kat orang macam nih....
Label:
mumbled by cendol
Langgan:
Catatan (Atom)





















