Rabu, Oktober 27, 2010

note



memandangkan exam yang hampir menjelang,aku perlu banyak membaca n menghafal...sangat remeh la plak kan kalu da hafal pastu terlupe pastu terpakse selak helaian bulu buku yang tebal semata mata nak cari 1 formula je...isyhh leceh giler n btol2 wat aku ilang mud nak study.sebagai usaha nak tarik mud,terpakse umpan dye tengok movie barang sejam dua...da membazir masa study yang amat berharga...penyelesaian terbaik ialah tampal nota kat dinding..tapi aku malas nak main ngan selotep sume..tedious hoccay kalu terpakse menampal untuk berpuluh2 note...

sangat2 memerlukan ini...

yang ni pon..senang nak lekat celah2 buku


uih balik umah nanti kene beli nii..harus...plus study week kat umah je...xtau banyak study or banyak lepak je nanti..cube la dulu ek...heeee...takut asik tido je..k bye

Khamis, Oktober 21, 2010

uuuuuuuuuu

hee xtau plak...alamak..malunyeee!!!!!

isyhhh....
 

current life

salam
presentation da abes...ngan jaya nye kot...heeee...legaaa
ketaq perut time nak present..rase nak muntah,nak terkucil sume ade.tangan da parkinson jangan cakap laa...geletaq habis....pegang mic kuat gler..haha...serius lawak..dala asik wat muka je time kat depan...classmate gelakkan je...isyhhh...dasat naaa

so skang tgah x sabar menunggu cuti...tapi cuti2 pon xbleyh lepak...kene study gak..wuwuwu...sedih..pastukan sebelum nak cuti 2 kene siap kan segala assigment n lab report...adoiiiyaiii....senak perut fikir..masuk u ni rase cam banyak masa senggang.banyak gap tapi nape ntah keje xsiap2 gak..pening gak...isyhh keje banyak sungguh...tensen keje banyak tapi hati da fikir nak cuti je....

ade kawan tanye:ape perasaan anda bile umah dekat ngan u??

umah dekat ngan u xbest...bohsan...dala xde perasaan home sick..xde rasa excited n sakit bile terfikir tentang umah kesayangan,bilik kesayangan,bilik air kesayangan,teddy bear kesayangan,wardrobe kesayangan,bantal busuk kesayangan,rice cooker kesayangan n segala macam kesayangan la.rasa hambar n dull.nak balik raya pon bile dengar lagu balik kampung 2 rase cam biase 2...xde sayu sikit hape pon.pas2 kan bile umah dekat,mak da x kol da untuk sesi ngumpat n bertanye khabar..yela da aku tetiap minggu tersadai kat umah..isyhh...sms pon x...yg rajin sms aku ialah hotlink...ketahui makna mimpi la,nama baby la...benda2 ngarut...

tapi.........setiap kesulitan ade hikmah...heeee...kat cni dala susa nak cari makan..unless la ko ade transport sendiri...senang je..nak g breakfast kat singapore n lunch kat danga bay pon bole...ni x....da only transport is pakai kaki je..aku xsuka naik bus(read:xpandai)...huhu..so ke sana ke sini pakai kaki...haaa hamik la ko...dala cafe jauh...ko makan sampai perut sengkak pon bile balik kolej da flat semula perut..memang bagus la kalu ko tgah dalam program pelangsingan perut dan peha.so cara terbaik ialah balik umah la tetiap mgu...ayah xbg aku amik lesen?xpe...ayah xbg bawak transport?xpe..asalkan ayah amik tetiap mgu..hooo...heaven wehhh...makan cukup...cian tgk kawan2 yg umah jauh...bile weekend dorang call mcd je....disebabkan tetiap mgu balik,aku da mster dalam cooking...bleyh la nak masak kek n pizza...kalu aku jual,konfem pizza hut gulung tikar weyh...roti pizza hut 2 dala keras...baling kat anjing pon anjing mati...dasat sungguh..pas2 aku da pandai jahit beads...errrr adekah ni entry masuk bakul n kua bakul angkat sendiri??x...aku cume nak gtau je...heee..rajin x aku?rajin x?cakap cepat!!!sape xcakap....aku xmo kawan...pas2 lagi kan bile ko balik umah,of coz la makan kat umah plus bile nak balik kolej,mesti ayah hulur duet..da jimat duet...duet ptptn 2 ko da bleyh simpan untuk wat kawen...haaa pandai x aku urus kewangan?waahhh memang layak jadi menteri kewangan nieyh...sangat berkaliber...






haa nak tunjuk pic...ni time mgu lepas...majlis dinner untuk anak johor...majlis makan malan ngan MB johor..
the flower girls

hye...my name is chumel....





pure electrician....


sangat lapar...pendekkan ucapan pleaze!!
muka lapar versi dekat

perut kenyang...maembesar ngan jayanye

cantek kan?KOTA ISKANDAR

CHUMEL!!!!

Rabu, Oktober 13, 2010

update

salam...
sejak akhir2 ni wifi kat kolej aku wat hal...benar2 mendatangkan amarah...sia-sia je ade periuk belanga sebesar alam kat fakulti letrik 2...tapi wifi nye xde gak...

petang ni aku ade presentation...dala subjek hubungan etnik...tajuknye rukun negara....matikla....dala sejak akhir2 ni pengetahuan am aku low cket...pulak 2 time doc bagi syarahan kat depan,aku bantai baca buku lain kat belakang....pe aku nak goreng ayat petang ni?????dala 10 minit...aku sorang2 je...aku ni kalu tengah nervous@takut mesti akan keluarkan penyakit aneh-aneh seperti batuk secara lahap n kuat2...pas2 tangan siap menggeletar lagi....menggigil-gigil macam orang parkinson...huuuuu takut.....yang menambahkan debaran ialah markah presentation 2  markah berkumpulan...kalu aku wat main2,mampusla aku...markah group aku akan jadi rendah gak.....adusss.....peningggggg......

dala...nak tido...harap aku xterbabas tido n berjaya memberikan syarahan terbaik.....

Selasa, September 28, 2010

dunia tanpa deria

Isnin, Ogos 09, 2010

random

assalamualaikum....

huh...huh....aku menjelma kembali...skang ni cam busy cket ar...bukan busy cket...busy banyak...heee....so 2 yg malas nak update blog 2....nak tau fakta x?orang yang rajin update blog ni sebenarnye adelah golongan yg xde life....yela sebab real life dorang cam boring kan...so terpaksela hidup didunia maya je...(wahhh matikla sendiri malas update blog pas2 tuduh orang xde life).....heee sila jangan marah aku....ni akak aku yg cakap kat aku...so untuk tunjukkan aku ni cool,xyah la update blog lama sket....sesiape yg rindu aku 2,sila2 la kol aku ye...msg xkan dilayan...sekian...


k sebab sok lusa da nak ramadhan,aku,dengan bangga nye mengucapkan :
"SELAMAT MEMERIAHKAN BULAN RAMADHAN"

kepada semua muslin dan muslimat di setiap pelusuk dunia...heee...kat sini pon aura2 ramadhan da semakin terasa...malam ni kat masjid siap wat majlis iftar sebelum ramadhan n plus ade ceramah gak...tapi aku dapat msg 2 lambat...time aku da order makanan kat cafe baru dapat msg...iskkkk....kalu x,da blh jimat duet...g makan kat masjid je...adoiiyaaiiii...xpe2....

kelas aku kat cni 4 hari je....so officially nye aku cuti jumaat,sabtu n ahad...giler lepak kan?sila la jeles......dala 2 umah dekat je...tetiap mgu aku balik...yela kalu duk cni abes duet makan...baik balik umah...penjimatan berganda...skang tengah ekonomi gawat...so jangan membazir...sila la ikut tips aku....ala time2 ni la pon aku nak balik umah tetiap mgu...dari kecik da skola jauh...ni baru nak merasa balik tetiap mgu...memang heaven woooo...aku pon da xbasuh baju pakai tangan.....bawak balik umah je....heeeeeee.....

isyhhh blogger ni wat hal lak time aku tengah rajin nak update blog ni...saje je kan...ni yang nak marah nii...geram btol...

jap nak try publish lagi skali..

Jumaat, Julai 02, 2010

back to school

assalamualaikum.....
ape khabar sume...weee aku da nak masuk skola semula....
agak excited cket coz selama ni asik sekola jauh2 je....so skang sekola dekat...sebelah umah...blh balik tetiap ari...haha...cehhh bajet gler...masuk sekola pon nak excited kan..
barang xpack lagi...bawak lite2 jela....xyah da usung 1 umah...heee....

ORIENTASI....
bohsan duhh...isyhhh...da xleh lari2 da...kang jadi lone ranger lak....terpakse ikut je semua program...huhu...sedih...dala...mau kemas barang


"KERANA TUHAN UNTUK MANUSIA"