Jumaat, Jun 12, 2009

hide n seek

ayuh bermain hide n seek...
mainan popular masa kini di bilik aku...
tetiap malam kooottt main hide n seekk...
ye la da tetiap malam ada aktiviti katernyer...
malam manifesto la...kene g surau la...
being da lazynezzz cendol...harusla aku melepak melepek je kat bilik...
rajin pulak aku nak g...reramai macam 2 n ape kes plak memalam nak pakai baju kurung segala n kumpul reramai...koser aku...
kang baru bersih2 n segar mandi trus berpeluh ketiak...
cannot mar macam 2...
so jalan termudah adelah duk dalam bilik n tutup lampu...tapi jangan ar kipas 2 pon ko of kan gak...
mau banjir plak ketiak aku...ater malaysia ni dala tengah el-nino...
seriesly panas gler2....panas yg hazab la wa cakap lu....
pulak 2 aku duk dekat ngan pantai...panasnyer lain macam...
selamatla kau ade bawak kipas sendiri dari umah...sejuk cket...
tapi nak wat jahat pon pepandai ar kan...da tau x g aktvti malam 2 harusla ko dok senyap sunyi dalam bilik....yg budak aras aku 2 palk otak letak kat kepala lutut kot...aku pon xfaham...da tau x g 2 bley plak dye menhilai ketawa kat situ...dengar la sampai bawah...
malam selasa 2 mula2 xwajib pon g dengar manifesto but bile da ramai x g so malam rabu 2 dye da wajibkan plak....but coz sorang budak bangan aras aku 2,wat aras kitorang di ambush ar kan...
tapi aku ok je coz bilik aku senyap sunyi...xsape pon tau yg ktorang x pegi....huh selamat..
but yg 2 xtakut sangat tapi malam khamis 2 kan sume wajib g masjid....tapi aku bley plak terbabas tido petang sampai kol 8 lebih...bangun2 2 aku tgk gelap jer sume...pelik gak nape ar rum mate aku xbukak lampu kan...rupenye sume kalis xmau nak g masjid...tapi malam 2 kene ambush gak ngan cekgu dalina(ketua fello yg bapak la garang n wat aku kene parkinson bler jumpa dye)..takot dowh...dye ketuk lik jiran aku 2...kitorang pas dengar dye ketok tros switch of kipas sume n silent mode kan nset...takooottt wooo...nak hdup beb...selamatla time 2 aku x g mandi lagi...kalu x,mampus aku kat situ gak kene siat kulit dengan dye(exaggerate a little bit la) kan.n laz2 jiran aku 2 bkak gak pintu n kad outing kene tahan sume...junior aku sorang 2 sempat lg sembunyi dalam loker....selamatla ko kurus kan...xde la loker 2 roboh....at first aku ingat dye da x bernyawa da coz time ktorang panggil 2 dye senyap je....rerupenyer dye xdengar time 2 ktorang panggil...huh menakutkan aku jer....memang mencabar permainan hide n seek ni coz tersalah langkah duit ko akan habis kene compound...huhu takut k.

1 ulasan:

haness berkata...

hah!!
jht gk kwn ak sorg ni,,,
jgn kate ko,,,ak pon wt bnde yg sme..
haha...
malz seyh nk gerak....