Selasa, Oktober 27, 2009

NTA PAPE

Sabda Rasulullah saw :

" Kebanyakan ahli neraka adalah terdiri daripada kaum wanita." Maka menangislah mereka dan bertanya salah seorang daripada mereka: " Mengapa terjadi demikian, adakah kerana mereka berzina atau membunuh anak atau kafir? " Baginda menjawab : " Tidak, mereka ini ialah mereka yang menggunakan lidah menyakiti hati suami dan tidak bersyukur akan nikmat yang disediakan oleh suaminya." (Muslim)

Sabda Rasulullah saw :

" Aku lihat api neraka, tidak pernah aku melihatnya seperti hari ini, kerana ada pemandangan yang dahsyat di dalamnya. Telah aku saksikan kebanyakan ahli neraka ialah wanita. Rasullullah saw ditanya: " Mengapa demikian ya Rasulullah? " Baginda menjawab:
"Wanita mengkufurkan suaminya dan mangkufurkan ihsannya. Jikalau engkau berbuat baik kepadanya seberapa banyak pun dia masih belum merasa berpuas hati dan merasa cukup." (Riwayat al-Bukhari)

Sabda Rasulullah saw :

" Apabila perempuan keluar rumah, sedangkan suaminya membencinya, dia dilaknat oleh semua malaikat di langit, dan semua apa yang dilaluinya selain daripada jin dan manusia sehingga dia kembali. " (Thabarani di dalam al-Awsat)

-dipetik daripada iluvislam.com untuk amalan bersama-



hmm meh tolong beramai ramai bersihkan sawang di belog ini...da berkurun aku x update...aku g bertapa kat gunung daik bercabang tiga selama 3 tahun.2 yg belog ni kusut masai bagai....ermmm otak da berbulu ar...xtau mau cter pasal pa...sama2 jela renungkan pe yang aku copy kat atas 2 ek...n jangan pepandai gatai mulut mau tanyer nape tulisan ade besar gajah n ade kecik kemetot...aku buta IT...2 pasai ar...penat aku nak oter..xbleh gak...haaa duk diam macam 2 suda...koser aku nak oter lagi...kang xpepasal ade yang dapat tendangan hikmat gempa bumi dari aku plak kang......dala aku tengah sakit gusi skang nii...atoiiiiilaaaa.....nak tumbuh geraham bongsu...huh xtumbuh lagi senang tau...sakit gilos xbleh tahan...laz2 aku makan pain killer.....baru ok cket...pasni aku xmembesar dala kan...kalu da tumbuh geraham bongsu da xbesar kan?kann?kannnnn?xpela...lagipon aku kan lagi tgi dari kak aku...kasi can ar dye tgi plak kan..asik terbantut jer...cian akun tengok...kuikuikui...
dala...mau beransur....mau merawat gigi ku...papai.....

Tiada ulasan: