Ahad, April 19, 2009

awal....

awal x aku g keje....
hehe patutnyer masuk kul 10 a.m tapi kul 9.59 aku da terpacak tau....
memang tetiap hr time2 2 gak ar aku datang...


power kan....eleh malas ar nak masuk awal2 pun...
bukan dapat gj extra pun...
gj seciput sama gak...
xberubahh....
act aku baru pas bc mag tntang kegawatan ekonomi skang...
dye ada siarkan surat pembaca 2..
makhluk ni lepasan ipta tapi masih lg keje bwhan yg gj seciput n xsesuai dengan kelayakan dye...
1 hari dye lepak dengan sorang kawan dye yg da ada pangkat tinggi...
kawan dye ni cakap la yg dye nk sampai tahap 2 amatlah susah n dye penah rasa zaman down gaks tapi dye xpenah berhenti meminta pada allah...
sentiasa berdoa n memohon dengan sepenuh keyakinan pada allah...
n even kite gj rendah pun tapi jgn lupe untuk bersedekah n bg kat mak bapak,adik beradik n kawan2 even rezeki 2 cket pun..coz daripada 2 akan timbul keberkatan...
pas penulis dekatkan diri pd allah n berusaha skang dye da berjaya....

pas aku baca 2 aku teringat kisah kawan aku...
parents dye xde la susah n x la senang sangat...
senang cakap sederhana la kan...
tapi even parents dye dua dua keje but gj dorang stil x cukup untk tampung bajet family even ahli keluarga dorang seciput je...
ayah aku cakap mgkin rzki dorang x berkat coz dye x laksana kan suruhan allah n bley wat mudah urusan dengan allah...
adala kata2nye yg sgt bley membawa kepada syirik...
so sama2 la amik iktibar coz tanggungjawab kite dengan allah jgn wat main coz its can effect the life at all

1 ulasan:

sharamli berkata...

erm..k..jdikan iktibar ..