Sabtu, April 18, 2009

my pet

nak cter tentang binatang belaan aku lah...
1st skali aku bela hamster....
mula2 x iat nak beli pun tapi time tengah jalan2 kat kb mall tibe2 nampak kedai pet...
cube la jenguk dye ada jual ape kan...
ade jual macam2 tapi aku sangat tertarik kat hamster..
comey gler wooo...
lg2 tgk dorang main kat roda dorang 2...
comey gler2...
mula la meroyan nak hamster...
laz2 eman belikan...
complete dengan sangkar...
mhal gaks....
tapi time 2 vet 2 ckap hamster 2 tgah pregnent...
so pas 2 3 mgu time aku balik prepbudak blik aku ckap hmster aku mcm nak lhirkan anak...
so lama aku tgu...sampai x tido malam...tapi x kua2 gak..
dye kua mcm usus je tau...so sok nye aku bwk g vet 2 smla tapi dye ckap hmster 2 da mati coz buasir...maybe coz aku mandikan dye tiap2 malam kot...
pas2 aku bela lg...sepasang,,,tapi yg jantan tua cket...laz2 yg jantan mati coz aku lupe bg makan...
dala tua...makan byk....grm aku....yg lg seko pun mati gaks..x ingat knape...
pas2 aku bela lg....kaler putih plak...
bapakla pemalas gler yg ni....asik makan n tido,tido,tido.....
kalu bangun pun dye gigit2 sangkar coz nak kua....
tapi comey....laz2 dye ilang time aku bg dye wat aktiviti bersiar2 keliling bilik aku....
ye panjat tingkap aku n ilang ntah ke mana....


wat muka comey dyetido x senonoh

tido duduk

rakus gler makan...

skang aku da mals bela hamster...
kck sangat...senang mati n senang ilang....
skang aku bela rabbit plak....
yang ni pun panjang gak kisah nye...
mula2 beli sepasang je....
sebab mak aku ckap time singgah kedai pet 2 dye kate x yah beli hamster da...beli la arnab ker...
dye ckap main2 n pas2 ktorang tnjuk kat tgn ktorang box ada rabbit....ternganga jap dye..xpecaya ktorang beli


ni yang 1st

hehe...da beranak pinak da pun skang tapi biarkan dye bergerak bebas kat kg...
yg ada cuma 3 ekor je kat umah...
ada jiran aku 2bela rabbit gak tapi aku tgk rabbit dorang baik jer...
mcm rabbit normal..rabbit aku plik gler

tengah berteduh dari hujan coz xsuka kaki dye basah

stok mkanan dorang untuk mgu ni

makn dengan rakus

gler pelahap....
selipar aku pun dye makan

aku pun xtau rabbit aku ni kategori carnivor,herbivor@omnivor......
musykil aku.....

1 ulasan:

aljauhary berkata...

padan muka hamster hilang...
tu la tuannya kerja tido jer..
org lain yg tolong jaga..
tu nasib baik x mintak upah...
lain kali bela gajah..
senang sikit nampak ada kat mn..
boleh buat jaga kebun yg xder org nak duk tu...